tisdag, juli 10, 2012

Geografisk fantasi

Jag sitter och regnmyser framför mina Vita huset-dvd:er. Så slår det mig att det föreligger likheter mellan Vita huset och Kalle Anka. Det förekommer hittepåländer i båda serierna, TV som tidning. Praktiskt. Då kan man löst maskera konflikter, ekonomiska och politiska intressen utan att behöva stå till svars för ilskna medborgare i de länder som har porträtterats.

Jag tycker kanske att det borde vara större skillnad mellan en TV-serie som skall skildra maktspel i Vita huset, och en följetongsepisod av Kalle Anka. Men än sedan. Verklighetsflykt som verklighetsflykt.

Jag gillar verkligen Kalle Anka.

2 kommentarer:

Kattmaffian sa...

Jag gillar också Kalle och Fantomen.
=))) /Libra
http://mammababsan.blogspot.com

Jenny sa...

Fantomen är hård mot de hårda.