tisdag, augusti 21, 2012

Mocha frappe

Höstens kallare vindar mötte mig när jag gick ut i morse. Den där skärpan i luften som kommer när sommaren är över och som så otvetydigt säger höst väckte mig tillfälligt ur morgondvalan. Men bara tillfälligt, för sedan satt jag och slumrade på bussen och öppnade ytterst motvilligt ögonen när det var dags att kliva av. För att pigga upp mig gick jag in på hörnet och köpte mig en sådan där godiskaffe. Jag dricker inte kaffe för jag tycker att det smakar äckelpäckel, men en iskaffe med chokladsirap och grädde kan slinka ner en gång om året när jag känner mig ovanligt seg. Expediten tittade på mig när jag hade beställt och sade "Den är kall". "Ja, just det", sade jag. Det syntes att hon tänkte att jag var lite eljest som ville ha en iskaffe den första dag som luften talade om höst på riktigt.


Jag smuttar på min iskalla kaffe och hoppas att det skall hjälpa mig att förstå det jag läser. Jag lider av analfabetism när det kommer till manualer och blanketter, och mitt mål i dag är att läsa och förstå manualen till Junis hemsidsverktyg. Önska mig lycka till.

Inga kommentarer: