måndag, september 17, 2012

Dagen hittills

 På morgonen åkte jag till jobbet. Jobbade. Bröt för lunch, jag skulle bjuda min Alva på mat på den persiska restaurangen Kadbano. Lika gott som alltid.

Så jobbade jag ett tag till. Och lite till. Sedan gick jag hem och sov en stund innan Tönnes taxi kom. Vid det laget hade det både trillat in barn och två försvann igen.

Tog mig an tvätthögen som ser enorm ut mycket tack vare alla förbaskade lakan som vi har använt på landet, på läger, gästade franska pojkar och andra övernattningar. Det tar ju hundra år att vika lakan i massuppsättning. Flinade åt Sigvards byxor. Jag har gett upp. Ingen idé att laga hålet på knät på de grå byxorna eller försöka få bort gräsfläckarna på de ljusblå. För det första är det likadant nästa gång jag sorterar tvätt, för det andra har han snart vuxit ur dem! En ros för min lättja, kan man säga.


Björn steker fläskkompletter som Sigge sade för något år sedan. Luktar gott. Ja, och sedan är det bara lite kväll och lite prat och sedan är dagen slut.

Inga kommentarer: