onsdag, september 26, 2012

En Ulliedag

Idag kom Ullie. Sedan hon slutade hos oss och lämnade stan för alldeles för många år sedan saknar jag henne mycket, så när hon nu har som arbete att stötta bland annat vårt distrikt med verksamheten är jag mycket glad över att veta att vi kommer att träffas oftare. Jag blev glad som ett barn, faktiskt. Efter en stund försökte hon få prata med Mona istället eftersom de hade arbetsfrågor att avhandla. Jag släppte henne motvilligt. Ungefär då kom vaktis upp för att byta lysrör åt mig. När han tog ner det trasiga röret ur armaturen dråsade det ner en massa mysko mörkt rosafärgade flagor. Jag tog en närmare titt. Och såg. Det var rester från en av de många ballonger som Ullie fyllde mitt arbetsrum med när jag och Björn hade gift oss. Flera hade legat ovanpå lampan och gått sönder, och jag har aldrig fattat att jag inte fått undan alla rester.

Jag var bara tvungen att visa. Jag sprang in till Mona och sade "Ullie, Ullie kom och titta". Lite barnsligt. Men jag blev så glad.

Inga kommentarer: