lördag, september 01, 2012

Ljud idag

För det första regnet. Det regnade hela dagen igår. Jag vet inte om det var uppehåll i natt för då sov jag, men jag tror att det var det eftersom gatorna inte är översvämmade. Dock har det regnat ihärdigt sedan jag klev upp i morse. Regn, regn, regn.

Ventilationen. Ljudet jag inte kommer undan eftersom varje hus nuförtiden har ett ventilationssystem med fläkttrummor och prylar. Ett ständigt bakomliggande ljud som ingen annan än jag hör. Stundtals driver det mig till vansinne, men det ljudet hör ändå till de som jag klarar att hantera och nästan koppla bort.

Vinjettmusiken till Doctor Who hörs från tre rum. Ja, vi ligger på olika ställen i tid och säsong när det gäller avsnitt, pojkarna och jag. Det är för jobbigt att vänta in varandra så att vi blir synkade så vi kör var och en för sig och har träffar i köket där vi pratar entusiastiskt om det vi kan utan att att förstöra för någon som inte har hunnit så långt fram i serien än. Vi kan alla enas om att Daleks ser ut som flygande saltkar och är enkelspåriga med sitt ständiga "exterminate".

Allan Edwall som Emils pappa väsnas på dass där han är inlåst. Tönnes älskar den scenen och spolar tillbaka och ser den om och om igen.

Om en stund kommer de andra att höra mig som snarkar, för nu tänker jag ta en lördagslur i soffan.

Inga kommentarer: