onsdag, oktober 24, 2012

Dålig planering, här

Det är höstlov snart. Jag hör inte till de föräldrar som kan ta ledigt under höstlovet. Så det kändes bra härom dagen när jag nöjt såg över barnbeståndet nästa vecka. Storasyster och minstebror är utlokaliserade till Umeå. Näst yngsten är på fritids och har det jättebra där. Storebror kan ägna sig åt LAN och att i lugn och ro sova den tid han inte LAN:ar. Lite känsla av ka-ching var det allt.

Just nu håller på man på att dra in bredband i vårt hus. Igår bröt vi nästan ihop, Björn och jag, när vi hittade lappen i brevlådan som sade att "i morgon kommer vi, röj undan allt". Med tanke på hur det ser ut hemma hos oss insåg vi att det inte var görligt, men gjorde en slags nödinsats. För en stund sedan kom jag hem och hade sådan tur att jag sprang på killarna som gör jobbet. Jodå, de hade varit inne hos oss, men tyvärr, tyvärr... vår lägenhet är så helt annorlunda än de andra i bostadsrättsföreningen att rör och sådant sitter på andra ställen än de förväntat sig, så att jo, tyvärr, det är klädkammaren de måste in i.

Jag var tvungen att sätta mig ner. Och lyckades skjuta på det till torsdag morgon nästa vecka. Tänkte förtröstansfullt på att Alva har lovat att hjälpa mig med gigantiska klädröjningen och nu går och blänger lite på mig för att jag skjuter upp det hela tiden. Det här blir finemang, tänkte jag vidare. Innan jag kom på att hon är på roadtrip med dödspolarna hela helgen och som sagt utlokaliserad till Västerbotten hela nästa vecka...

Jag tar inget foto av hur klädkammaren ser ut för att visa uppgiftens omfång. Men man kan säga att jag inte kommer att ha några som helst sysselsättningsproblem en vecka framöver. Det är Sisyfos* och jag, liksom.


* Jo, det är helt rätt att göra liknelsen med Sisyfos. Det kommer nämligen att slamma igen lika fort igen efteråt. Inser jag sorgset och skamset.

2 kommentarer:

em sa...

Liknar din klädkammare mina garderober och skåp så har du min djupaste sympati!
Men den dåliga planeringen tycker jag bredbandskillarna står för - en vecka i förväg kan man tycka att de bör säga till!
Hälsa dem det från mig.
Margaretha
bakom vars stängda
dörrar, ryms oanade
mängder ospecificerad
bråte

Jenny sa...

Det känns rätt ofta som att vi är ruskigt lika... skönt! .-)