torsdag, november 01, 2012

Geschäft i förkylningstider

Det är dags igen. Rinnande näsa, kliande ögon, trött kropp - hej förkylning. Ryckte åt mig en förpackning näsdukar när jag var på apoteket. Tittade inte närmare på vad det var jag hade köpt. Packade upp apotekskassen på jobbet och började undra vad det var som doftade mentol bland det jag hade skaffat. Inte den smörjande nosoljan, hoppades jag ängsligt. Det hade jag nämligen sett att det fanns med mentollukt, och det var instinktivt inget jag ville ha i närheten av såriga slemhinnor. Rev så upp näsdukspaketet för att åtgärda droppet från näsan.

Och si. En produkt du varken visste att den fanns eller ville ha.

Jag rekommenderar den inte. Känns läskigt varje gång jag snyter mig. Särskilt som mentolen liksom sätter sig på smaksinnet så att det varma te jag vill dricka smakar mentol även det. Blä.

Inga kommentarer: