onsdag, november 07, 2012

Kort möte

Krockade med Justus när jag kom hem.  Jag stod redan i hissen och var allmänt okontaktbar (jag hade öronplupparna i och lyssnade ju på juloratoriet, för sjutton) när en snygg yngling på väg ut hejade på mig. Det var ju min son! Älsklingen!

Han hade hämtat sin dator för en skrivuppgift. Värt att notera är att han lämnade datorn i fredags när han gick till sin pappa, och alltså har avstått från diverse spelande ända tills onsdag eftermiddag.  Dessutom var huvudsyftet med datorhämtandet faktiskt skolarbete. Sådant kan vara trevligt att veta i tider när alla föräldrar helst skall vrida händerna av oro inför barnens datorvanor. Jag behöver inte vara ängslig så länge ungen själv, helt frivilligt, liksom tar sig en vit period med jämna mellanrum.

Att ha barnen varannan vecka innebär att de här korta bonusmötena man får med ungarna ger den gråtrista novemberdagen guldkant. Och på fredag dimper de ner här hemma igen.

Inga kommentarer: