fredag, november 16, 2012

Så medelålders

Min fredagskväll har hittills varit synnerligen händelselös. Det är till och med så att kvällens höjdpunkt verkar ha varit när jag råkade dra in schampoblandat vatten i näsan när jag tvättade håret. Den lugna och varma känslan av den långa stunden i badet försvann direkt.

Men jag hade annat att välja mellan ikväll. Jag hade exempelvis kunnat befinna mig på tapasfest i grottan i detta nu (grottan eller kryptan är det rum i källaren på Domkyrkoplan 5 dit korister förpassas för att fika när de inte sjunger). Körkompisar och tapas - varför valde jag inte det? Gamla tanten bekänner: akustiken i grottan är sådan att när tre personer befinner sig samtidigt i rummet och samtalar med varandra så låter det som fyra högstadieklasser på uppåttjack i en skolmatsal. Eller, som en gosskör som har paus i repetitionen... det står ett piano i grottan också, kan tilläggas.

Jag orkar inte med ljudnivån. Visst är det gräsligt? Den enda förmildrande omständighet jag kan komma på är att jag hade jättejobbig migrän i veckan OCH har mått diffust illa i tre dagar av något som antagligen är samma virus som slog ut en av ungarna också.

Nu skall tanten ta sin tekopp och stickning och ladda för Skavlan. Jorå.  Party on, kids!

Inga kommentarer: