fredag, januari 11, 2013

Borde verkligen

Fick ett sms från dottern som undrade om jag hade en bok som heter Kvinnor och äppelträd. "Meh, självklart", svarade jag. Och blev lite besviken när hon undrade om jag kunde låna ut den till A, jag trodde ju att hon själv ville läsa... men det är klart att jag med glädje lånar ut böcker.

Det är bara ett problem: jag vet absolut inte var i bokhyllorna den står. Och inser att det system som funkat tidigare, där jag kommit ihåg på ett ungefär var jag har ställt, lagt eller staplat böckerna, nu har rasat totalt. Dubbla och ibland tredubbla rader samt travar framför raderna. Se bild. Det finns dessutom några bokhyllor till som ser likadana ut. För att inte tala om de travar som finns på mitt sängbord, i en hylla i sovrummet samt  litteraturhögen i övre badrummet. Alltså, jag måste sortera. Jag vet det. Men orkar inte ens tänka på hur jag skulle kunna börja. Tala om evighetsprojekt.

Jag älskar böcker.

Inga kommentarer: