torsdag, januari 17, 2013

Hommage à Ulf Lundkvist

Är sjukskriven och tar mig inte för mycket. Hasar runt i skinntofflorna jag fick i julklapp av förstående make. Som det brukar vara med tofflor så har de ingen direkt passform, så när jag försöker gå som vanligt i dem måste jag först liksom kröka tårna för att fånga upp sulan för att få med mig själva tofflan. Det orkar jag förstås inte göra särskilt ofta, så jag hasar mest. Även då släpar tofflan efter lite. Två ljud genereras av detta;  ett hasande, susande ljud, och en avslutande lätt duns då foten landar lite efter tofflans sula. Det vill säga: fft - duns -fft - duns.

Jag kommer att tänka på en serieruta av tecknaren Ulf Lundkvist.
- Vem är det som kommer där?
- Kung Erik läspe och halte.

1 kommentar:

em sa...

Hasaloppet?

Krya på dig!
Margaretha