söndag, januari 27, 2013

Killen med kollen

Vi har fått Tönnesbonus. I fredags morse vinkade vi farväl och såg honom dra iväg i taxin, med skolryggsäcken och väskan till ungdomshelgen med Vargarna. Enligt planerna skulle pojken sedan ha landat hos sin far någon gång idag på eftermiddagen. Men pojkens far fick sitt svåra ryggskott igen igår och ligger för ankar, så Tönnes får bo hos oss ett tag till.

Vi åt kvällsmat. Efter det satte jag Tönnes i badkaret för jag tyckte han såg lite sunkig ut efter sitt tonårsparadis i helgen. När han var färdigbadad fortsatte jag av bara farten med att borsta tänderna och ta på pyamas, och så sade jag glatt att det var sovadags. Nänä, sade Tönnes och slog ut med händerna. Jojo, sade jag. Nänä! upprepade Tönnes. Då tittade jag på klockan och såg att den bara var någon minut i åtta. Okej, sade jag, mamma hade fel. Du kan få titta på Madicken en stund till om du vill (typ en timme eller så...). Jaaa! sade Tönnes och log brett.

Jag ger mig den på att ungen kan klockan. Alltså, har ett eget inre ur där han har koll på var någonstans på dygnet han befinner sig.

Inga kommentarer: