måndag, januari 14, 2013

Ur gömmorna

Jag sjöng julen ut i domkyrkan igår och kunde inte vara med på torget, men jag blev inte lottlös från Knutsdansen på Vaksala torg ändå. Björn medförde några överblivna godispåsar hem. Till min glädje hittade jag ett fint gammalt klistermärke i påsen. Märket är gammalt, det ser jag och andra som är insyltade i IOGT-NTO-rörelsen och har varit med ett tag, men budskapet mot rasism är lika aktuellt. Jag är glad att vi fortfarande står för budskapet men oerhört ledsen över att det behöver vara ständigt aktuellt.

Huvudbry: jag trodde jag hade tittat i alla hörn och gömmor vi har på kontoret (och glömt mer än hälften av vad jag hittat), men de här märkena har jag aldrig sett hos oss. Var låg de, undrar jag nu.

P.S. Stolt över min femtonåring som ställde upp och sjöng till den ovan nämnda dansen runt granen. Förra året var det han och storasyster, förstärkta av E, i år skulle det vara han och lillebror men lillebror slogs ut av magsjuka. När min fina pojke for iväg till sitt uppdrag visste han inte mer än att det var han och en till som skulle stå för "Hej Julia, vi gå med stora träskor på" och andra klassiker. Rätt modigt, tycker jag. I slutändan blev de fyra stycken men det visste ju inte han när han ställde upp. Sade jag att jag är stolt?

Inga kommentarer: