lördag, januari 26, 2013

Yta även på ålderns höst

Ibland undrar jag hur jag kommer att se ut när jag är gammal. Att döma av hur jag ser ut nu och av familjekort tippar jag på att jag kommer att vara ganska lik min farmor, men eftersom hon bara var 64 år när hon dog så har jag ändå ingen klar bild av en riktigt gammal människa som liknar mig. Eller tvärtom. Har dock en längtan efter att jag skall se ut som en speciell person som gammal. Det kommer aldrig att ske eftersom jag inte föddes till den personen och alltså inte kan åldras som denna, men ibland drömmer man ju fåniga och (i all bemärkelse) fåfänga saker....

Vill jag se ut som Katharine Hepburn?
Som Lauren Bacall?

Eller är det Sophia Loren som är min look-a-like-pensionär?

Nej, jag vill se ut som Phyllida Law. Så vacker, tycker jag.


Inga kommentarer: