fredag, mars 15, 2013

Arbetsmiljö - känsliga läsare varnas

När jag kom till jobbet idag gick jag först ut i köket för att hälla upp ett glas vatten. Noterade att UNF:arnas pärlplattepysslande igår kväll hade gett resultat, och log lite åt den fina blomman. Sedan såg jag det andra utslaget av deras kreativitet. Jag plockade bort den. Det är ändå en arbetsplats, och jag vill inte ha någon pärlplattepitt i vårt kök. (Köket är också vårt mötesrum och det ser lite illa ut när man har gäster.) Arbetsmiljöombudet var inte på plats idag, men jag tror det är ok med henne att jag agerade självsvåldigt. Vi blev lite villrådiga sedan. Vad skulle vi göra av ppp:en? Ullie tog den och sade att hon skulle ge den i present till sin dödspolare E. Inte vårt problem längre!

Vi hade jätteroligt en stund senare när Inger anlände och Mona kunde ropa: Ullie, ta undan penisen! Så visst. Lite kul var det.



Inga kommentarer: