torsdag, mars 21, 2013

Bara för att

Det var mycket längesedan jag fick en så bra bild på Tönnes. Idag skedde det oväntat medan vi väntade på att musikterapin skulle börja. Möjligen berodde det på att jag sade till Tönnes att hans frisyr var så cool, för han var inte alls så motvillig som han kan vara. Han ville också se sin coola frisyr, liksom. Hur som helst är jag glad över bilden. Det jag ser i den är hans humor. Utstrålning. Vad ser du? Kanske bara en tonåring med Downs syndrom. Skönheten ligger i betraktarens öga, som bekant.




Ungefär en halvtimme efter bilden tagits och jag var så nöjd och stolt passade Tönnes på att rymma när vi var på Coop Forum för att handla småsaker. Jag blev så arg. Så förbannad. När vi kom hem pep han in i hissen och åkte upp utan att vänta på mig. Inte schysst. Jäkla unge. Så snabba kast kan det vara ibland. Påminner mig om en serieruta ur Calvin & Hobbes: Being at parent is wanting tog hug and strangle your kid at the same time. Så sant.

Inga kommentarer: