tisdag, mars 05, 2013

Ego

Trött. Andra körövningen i rad som jag konstaterar att jag sjunger sönder mig på Poulencs g-durmässa. Erfarenhetsmässigt vet jag att när det är specifikt stycke som jag blir trasig av så beror det att jag gör fel. Men jag vet inte vad! Jag tycker att jag andas, slappnar av och mår allmänt bra - ända tills jag är så trög i halsen och liksom bara bränger fram tonerna och allt är helt fel. Blir så ledsen av att jag inte kan få instrumentet att funka. Det raserar min värld att bli påmind om att jag faktiskt inte kan.

I halvlek var det årsmöte för kören vilket kändes bra för då behövde jag inte lida av hur illa jag sjöng. Jag inledde mötet eftersom jag tills för en timme sedan var ordförande för körens styrelse. Hade kallt räknat med att någon annan skulle utses till mötesordförande och var helt oförberedd på tystnaden som inföll vid val av just den posten. Jag velade kort och beslöt sedan att ta mig samman och leda mötet. (Mötesräv, ju.)

Och nu är jag så less på mig själv. När jag är mycket trött och nere men tvingas att ryka upp mig inför något speciellt, då slår jag över. Jag blir en faslig spelevink. Jag gillar det inte men verkar inte klara att hitta något slags normalläge. Efteråt mår jag som jag gör nu. Skäms. Jädra apkonster, liksom.

Men ok, då gör jag lilla övningen, då. Räkna något bra.
- Tönnes garvade hela vägen från taxin och hem in i lägenheten när han kom hem från skola och fritids idag.
- Alva kom och åt kvällsmat och stannade och pratade med brorsorna.
- Björn hade köpt semlor.
- Jan var snäll nog att säga att han gillade min humor (apropå mitt sätt att leda körens årsmöte ikväll). Han är snäll, Jan.

Inga kommentarer: