måndag, april 15, 2013

Ge livet stora foten

Det kommer sådana dagar också, förstås. Min vän Mikkis skrev en gång en pessimistisk version av sången Trots allt, som jag berättade om nyligen. Jag hoppas att jag inte kliver på hennes upphovsmannarätt (hon är jurist så det är bäst jag är försiktig) när jag nu citerar de enda rader jag har fått ur henne hittills, innan jag har tjatat mig till att hon letat igenom sitt arkiv efter hela pessimistsången.

"Ge livet stora foten, det är inget du rår på. 
Där uppe under skyarna är himlen alltid grå."
                                                             
MB 

Tönnes smäller i dörren. Drar upp ljudet på dvd-spelaren till högsta volym så farbror Melker vrålar ut sitt "Malin, kom och hjälp" till alla som bor i vår fastighet. Garvar rått för sig själv när han drar upp två sekunder efter att jag har varit där och dragit ner. Sagt "nej" i princip sedan han kom hem från skolan.

Nu vill jag också säga "nej".


Inga kommentarer: