söndag, april 14, 2013

Oväntat problem

Påsar under ögonen? Jajamän.
 Igår kväll när vi var på väg hem från Vattholma önskade sig Alva och brorsorna lite tillbehör till det fredagsmys de tänkte ha när vi kom hem för att ta igen de missade fredagsmysen sedan Alva flyttat hemifrån. Hon har sett till att de har fått några ändå och en fredag tog hon helt enkelt med sig alla tre pojkarna hem till sig på Arken. Jag köpte en Cherry Coke till mig själv när jag inhandlade ostbågar & co. Sigvard gjorde äcklade ljud i bilen och jag lugnade honom med att han absolut inte behövde smaka.

För en stund sedan tog jag fram min läsk. Sigvard tittade intresserat och frågade om han fick smaka. Jag är inte mer än människa så jag pikade honom med tanke på hur han låtit igår vid åsynen av läskburken, men visst fick han smaka. Sade: "Det smakar mycket bättre, jag var bara sju år när jag provade senast". Jaha. Där rök den enda dricka jag är ensam om att tycka om.

Boven i dramat.

Jag fick lite bekymmer med just den här burken. Satte mig ner för att titta på Dr Who, förde burken till läpparna för att ta en klunk och fastnade med näsan på metallflärpen. Jag tänkte att jag visserligen har en ganska stor kran, men det här var ju löjligt. Gjorde ett nytt försök och fastnade igen. Granskade metallflärpen närmare och såg att den stack upp lite mer än vanligt och inte vill låta sig plattas ner ännu mer hur jag än försökte. Dessutom var det lite kladd på den som antagligen hamnat där när jag öppnade läsken och det pyste ut lite dricka. Dessa två faktorer i kombination ledde alltså till att jag fastnade med näsan i burken.

Ord och handling äro ett hos mig, så jag har löst problemet genom att hälla upp läsken i ett glas istället. Medger dock att det retar mig lite. Fastna med näsan i burken. Är jag Pomperipossa, eller vad?



Inga kommentarer: