tisdag, april 16, 2013

Två bröder

När minstingen började i konsertkören hade jag en sådan rosafluffig och fin dröm om hur pojkarna skulle göra varandra sällskap till och från körrepetitionerna. Hur de liksom skulle hänga med varandra och vilja åka tillsammans. Men de är olika som blåbär och lingon.

Minstingen blev så kall och våt och nedslagen av cykelturen från skolan att han rös vid tanken på att cykla till kören idag. Han tog nyss bussen till kören. Storebror valde att stanna kvar hemma och vinna en halvtimmes datortid genom att cykla om en stund. Ingen sentimental känsla där av att min bror och jag, vi följs åt. Det vill säga, jag vet att minstingen hade blivit mycket glad om storebror hade gjort honom sällskap, men jag kan inte styra över det. Det händer att jag säger åt storebror att offra sig lite, men det går inte att hålla på så jämt.

De har flera egenskaper gemensamt, men de skiljer sig åt på många sätt. Det är spännande och lärorikt.

Inga kommentarer: