torsdag, maj 30, 2013

Minnesstöd

När Sigvard rensade översta kökslådan härom dagen hittade han bland annat en plånbok som han inte kände igen. Han frågade mig vem som var ägare till den, och jag förklarade att plånboken hade funnits i Tönnes packning när han kom hem från en ungdomshelg. Sedan erkände jag att jag har glömt att skicka med plånboken och bifogat brev där jag säger att den inte är vår, utan det måste vara någon av de andra ungdomarna som saknar den, när Tönnes varit på ungdomshelg (eller Vargarna, som de kallar sig, gruppen) de senaste månaderna.

Sigvard jobbade på. Plötsligt satt plånboken upptejpad på vår dörr. Med lapp som påminner om att skicka med den nästa gång Tönnes skall vara på ungdomshelg. Ordning och reda.


1 kommentar:

em sa...

Jag behöver en Sigvard i mitt liv. Hyr du ut honom?
undrar
Margaretha