tisdag, juni 04, 2013

Tecken

Det börjar dra ihop sig. Det är sommar på riktigt, alldeles snart. Visserligen är det rätt kallt idag, och molnigt är det också. Men jag observerar min omvärld och räknar och säger att sommaren är här.

* I morgon blir stan igenproppad av studentflak där man tyvärr sällan skrålar "Sjung om studentens lyckliga dar" men mer dansar och skriker lyckligt till unts utns från musikmaskiner och - här kommer mitt beklagande in - vrålar "För vi har tagit studenten, fy fan va vi är bra". Efter treårig gymnasieutbildning är det fy fan vad vi är bra som gäller. Snörp. Men glädjen är stor, och jag blir också glad när jag hör och ser dem. Det har redan gått ett år sedan älskade ungen stod på ett flak och unts unts-ade med sina klasskamrater.

* Vi berättar på personalmötet när vi har semester. Som vanligt ser vi inte röken av M och Y på hela sommaren, C kommer förhoppningsvis att finnas på plats lite oftare, och annars är det jag som sitter där på expen och långleds i min ensamhet.

* Jag bröt loss mitt paket med kongresshandlingar ur vårt underdimensionerade postfack. Det tog en stund och brevbäraren har min beundran. Att det gick in i första taget är lite mystiskt, men tack för det. Då slapp jag en tur till utlämningsstället, som det heter istället för posten nu för tiden. Nu skall jag begrunda dem litet och se om det går att förplanera sitt sekreterarskap.

* Nästa vecka är min första semestervecka. Då skall jag vara på skrivarkurs på Wik folkhögskola om dagarna. Utom onsdag förmiddag när Justus går ut nian och jag skall finnas där i klassrummet oavsett om han vill eller ej.

* Och i kväll är det sista körrepetitionen för terminen.

Inga kommentarer: