måndag, oktober 21, 2013

Min dag i bilder och några ord

Carolina & Ylva
Jag var yr när jag vaknade vilket var obehagligt, men jag kom iväg till jobbet. Det blev bra en stund när jag träffade de här två arbetskamraterna. Sedan hände en massa andra saker, som att kopiatorn dummade sig och annat. Framåt lunch var jag så yr att gick jag hem och sov, sov, sov. Väcktes av att Justus diskret klappade på mig och berättade att det var med yrsel hans virusomgång startade förra veckan. Hurra. Två veckor kvar till konsert. Självklart är det dags att bli sjuk.

Framåt 16-tiden var jag mindre yr och drog till Stockholm med Alva. Vi skulle hälsa på bror Johannes och Billy Bob (Mira jobbade). Jag fascinerades av GPS:en och Alva körde säkert och rätt till söder.

Så blev det timmar av hundlek, hundgos, mat och prat och lite mer hundlek och hundgos. För de andra, alltså. Jag var tvungen att bryta upp tidigare än jag ville eftersom luftrören började kännas väl trånga, men det gick ändå bra tack vare antihistamin och bricanylinhalationer. Så dagen var ett slags utsnitt ur livet självt. Bra och dåligt om vartannat.
Billy Bob ville äta upp Alvas händer hela tiden.

Attention! Det prasslar i köket.
Är det inte skönt så säg, att lägga sig

Inga kommentarer: