söndag, januari 05, 2014

Boksågning

Den verkade så lovande. Närproducerad fantasy som jag dessutom läst positiva recensioner om. När pojken som hade fått boken i julklapp läst ut den gav han den vidare med utlåtandet "svag början, sedan blev den bra". Jag har läst ungefär halva och undrar dels när boken skall börja bli bra, dels om inte min son var mer artig än ärlig. Jag är besviken. Och är inte nådig i min dom. 

Det mest spännande eller intressanta med boken är att den är utgiven av Bombadil Publishing. Och att det sitter en ruta på bokens omslag med texten Galadriel Publishing. 

Däremot tycker jag författaren verkar vara en bra typ, och då vill jag så hjärtans gärna tycka om de litterära alstren - men jag kan inte. Får nu tvångstankar om att jag måste kompensera min son med något bättre. Jag har satt en synnerligen medelmåttig bok i hans händer. Denna förbrytelse måste gottgöras.