söndag, juni 08, 2014

Skratta ihop

Igårkväll hade Tönnes roligt åt kranen i badrummet. Ärligt talat, jag var mindre road eftersom kranen låter som en mistlur i vissa lägen, men jag hakade på och så bannade vi kranen varje gång den lät. Tönnes log sådär vackert som bara han kan. Situationen var så uppenbart småbarnslig, men vi bjöd på det båda två. Allt som roar är bra. 

Vi åt lunch nyss. Kastrullocket skramlade när jag lade upp mat till Tönnes. Tönnes log. Tittade på mig, sade "tyst" och gjorde en avfärdande handgest. Vi upprepade det några gånger. Fulla i skratt båda två. 

Ibland när det känns som att Tönnes alltid väljer bort mig till förmån för andra, när han har stunder av total ovilja till kommunikation eller det är tungt av andra  anledningar, så är det just det jag tänker på. Att vi skrattar så bra tillsammans.