lördag, augusti 16, 2014

Energitapp

Igår kväll hade jag en stund av dådkraft. Det vill säga, jag planerade inför dåd som skulle utföras dagen efter. Idag är det som man kan förstå dagen efter. Och det är rent märkligt hur mycket jag inte vill göra något annat än att ligga och läsa och till och från tramsa på Facebook.

Det blir ännu märkligare när jag betänker att jag känner mig som en dynamo av rastlös energi. Varvar upp hela tiden, så att säga. Så bra om den energin kunde kanaliseras till att göra det där jag planerade igår och som dessutom faktiskt bara är vanliga vardagsgrejer. Inga stordåd direkt. Det vore ännu bättre om den energin fanns till hands när det gäller att fixa de där stora livsprylarna. Vart tar den vägen?

Jag begrundar. Tänker att bara jag fattar ett aktivt beslut om att den här dagen skall ägnas åt att granska mitt navelludd så är det okej. Kan jag göra det? Törs jag?

Inga kommentarer: