måndag, augusti 18, 2014

Hjärtanskär

De där människorna som gör att det inte är så svårt att andas. Att det går att le en gång till. Familj och vänner och bekanta. De som ler vänligt och lyssnar, det kanske räckte för att den dagen skulle vara uthärdlig. Så viktiga de är.

Jag har sådan tur att jag har tre av dem hemma på nära håll varannan vecka, och den fjärde dök upp spontant för en stund sedan. Nu tar hon med Rödtotten för att storhandla mat. Sedan skall hon laga kycklinggryta till kvällsmat. Jag kan rekommendera alla som inte redan har en att genast se till att få sig en Alva.

Utegångsfåret (som egentligen borde få byta namn nu när han blivit så välfriserad, men det kommer nog tider med längre hår igen) skypar med sin belgiska kompis medan de spelar online. Nyss vrålade han glatt "What is wrong with you, man?". Jag vet inte varför jag tyckte det var så hysteriskt roligt men jag vek mig ute i hallen.

Nu väntar jag bara in Tonåringen. Som har gått sin första dag på särgymnasiet. Ny skola, ny klass, ny lärare. Och inte kommer han att kunna berätta någonting om dagen för mig. Det skall bli spännande att hämta honom vid taxin och spana in hans uppsyn, för det är den jag har att gå på. Mamma detektiv letar spår och tecken överallt.

Så går det en dag till, och det gick också. Tack vare all hjälp som är ovärderlig.

Inga kommentarer: