måndag, augusti 04, 2014

Måluppfyllelse

Det finns mycket i livet som är osäkert. Det är både spännande och skrämmande att inte veta vart vägen leder. Men jag tror man kan säga att jag är framme vid ett av mina livsmål. Jag är en pinsam morsa. Yes! Jag klarade det!

Jag vet inte annars hur jag skall tolka det som händer var gång jag stuckit in huvudet till Sigvard och pratat några ord med honom (det vill säga, stör honom i hans on-line-umgänge och dataspelande). Han är inte på något vis motsträvig eller irriterad, utan tar bort hörlur från öra och lyssnar till vad jag säger och svarar där det är lämpligt. Men varje gång jag har vänt ut ur rummet hör jag honom säga "That was my mum" och så en förklaring till vad som hade utspelats. Idag var förklaringen "--- and she wanted to know why I sounded so funny". Sigvards belgiska kompis, som han hänger med mest varje dag sedan de hittade varandra på något spelforum, torde anse att jag är alla kontrollfreaks moder. (Ni såg vad jag gjorde där, va? Va?)

Men vad skulle ni göra om ungen plötsligt låter som Beavis och Butthead? Skulle inte ni också fråga varför han låter som Beavis och Butthead? Jag bara säger det.

Inga kommentarer: