onsdag, september 03, 2014

Doktorn & jag

Det pendlar fort mellan höjder och dalar nu. Idag har jag blivit alldeles matt av allt fram-å-tillbaka. Beslöt att försöka avsluta dagen på ett trivsamt sätt, så när pojkarna blivit fösta i säng tog jag med mig min bärbara dator och lade mig. Jag tycker det är rätt knöligt att titta på film i den bärbara i sängen. Jag måste palla upp kuddar så min onda rygg inte bråkar, måste ha något tjockt i knät så inte datorn bränner sönder översidan på mina lår, måste se till att nätanslutningen inte hoppar ur och stå ut med att jag inte kan röra mig utan att hela uppställningen glider iväg på något sätt.

Men nu är det värt det. Jag hittade andra avsnittet säsong 8 av Dr Who, och jag är så nöjd, så. I det här avsnittet påminner doktorn mer om Malcolm Tucker än om den plågade kabinettssekreteraren (eller vad han var) i Torchwoodavsnittet Children of the earth. Det gillar jag mycket. Eller för all del om den förvirrade nya doktorn i första avsnittet för säsongen.

Än en gång har populärkultur lyckats med att skingra mina tankar en stund och fösa undan både de svåra livsfunderingarna och min allmänna weltschmerz. Eskapism, javisst. Doktorn har räddat en människa till ikväll.

P.S. Har jag nämnt någon gång att jag dyrkar Peter Capaldi?

Inga kommentarer: