torsdag, september 11, 2014

Lyckad hjärntvätt av tolvåring

Det var ingen bra morgon för vare sig Utegångsfåret eller mig. Vi har båda lyckats få svåra smärtor i höger fot. (Vi har alltså inte samma fot; i våra respektive högerfötter.) Utegångsfåret grät en skvätt för att det värkte så. Jag var hålögd efter min sömnlösa natt som orsakats smärtor i fossingen. Jag försökte vara lagom saklig och tröstande samtidigt. Efter nödvändigt kramande började jag sjunga för mig själv i ett försök att pigga upp åtminstone mig.

"Pest och översvämning tycker inte jag är bra
Sånt skapar lätt en viss förstämning"

... och så föll Utegångsfåret in: "men kaffe och bullar gör mig gla´".

Det gjorde mig mycket glad. Jag ägnade nämligen någon timme i somras åt att låta pojken lyssna på "Depressiva tankar kan ibland kompenseras med kaffe och bullar." Det är så jag går tillväga när jag smyger på ungarna kunskaper. De har inte en chans.

Inga kommentarer: