onsdag, oktober 29, 2014

När tingen jävlas

Nämen vad kul, det funkar inte att ladda upp filer till tryckeriet den här gången heller. Verkar vara ett olösligt problem. De senaste fyra numren har jag suttit i telefon med vad som förmodligen är världens mest tålmodige trycktekniker varje gång det är dags att skicka över filerna. Tålmodige tryckteknikern har gett instruktioner som jag följt till punkt och pricka - utan framgång. Min enda ljuspunkt där är att det i alla fall inte är jag som gör fel (dvs. är så otroligt korkad att jag inte förstår hur det skall göras) utan att det uppenbarligen är något med hårdvaran som strular. Varje försök har slutat med att han sagt "mejla filen till mig".  Ergo har jag denna gång gjort det utan mellansteget telefonkontakt. Orkar inte riktigt med det sedvanliga "hej, det är Jenny från IOGT-NTO i Uppsala, uppladdningen av filerna skiter sig igen".

Det retar mig enormt att vi trots våra sammanlagda ansträngningar hittills inte har listat ut vad som är fel. Även min datasupport har varit inblandad och är lika frågande. Jag har beslutat mig för att gilla läget och inse att det har gått troll i det här. Bokstavligt talat. Det sitter ett elakt litet troll någonstans i min dator och blockerar på vägen ut på nätet och till tryckeriets uppladdningspunkt.

Jag tror att det ser ut så här.


Inga kommentarer: