måndag, december 22, 2014

Styra upp lite

Jag fick med mig min rödhårige tenor för att handla lite. Han var lugn och tålmodig till mjölkdisken ungefär. Då fick han spel (i den utsträckning denne älsklige yngling får spel, det vill säga ganska lite) och utbrast " Aaarrgh! Jag måste ordna upp det här" och så började han rumstera om i kundvagnen. Sorterade saker och placerade försiktigt röda glaskulor och annat pynt på ett ställe där de inte behövde krossas under mjölktetror och annat som hans obetänksamma mor kastade ner i vagnen. Jag såg fascinerat på. Frågetecknen formerade sig ovanför mitt huvud. Varifrån kommer det här draget? Sedan tänkte jag tacksamt att det är väldigt praktiskt att ha honom. Så fiffigt ordnat att barnen inte är som jag.

Den rödhårige. Rekommenderas. Se ordningen i kundvagnen.

1 kommentar:

em sa...

skicka hit honom!!!
Margaretha