måndag, februari 02, 2015

Omstart eller nåt

Min arbetsplats har flyttat ihop med NBV-avdelningen vägg i vägg. Vi har pratat om det i många år, och nu har det alltså äntligen hänt. Vi har slagit ihop våra påsar och skall dela vått och torrt och frankeringsmaskin och kopiator/skrivare. Idag var första dagen jag satt i mitt nya arbetsrum. Det är trevligt men lite som att sitta i en skokartong. Både storleksmässigt (jag har varit bortskämd med mycket stort arbetsrum länge) och vad gäller innerväggarnas tjocklek (lyhört). Men det kommer absolut bli bra. Plötsligt rör det sig folk runt mig mest hela tiden! Liv och rörelse och flera arbetskamrater.

Jag gjorde dock en upptäckt som jag inte gillade. På WC sitter en stor spegel på väggen bredvid toalettstolen, i lagom sitthöjd så att säga. Varför placerar man en spegel där? Jag uppfattade rörelser i ögonvrån (mina egna) och tittade till. Jag har inte hämtat mig från chocken än. En vit jämrans elefant!

När jag har ätit lunch och middag idag har jag ängslats. Men fattat att vad jag än gör, så inte är det mat jag skall sluta äta. Däremot hade jag inte behövt ta två kolor nyss. Fast vem påbörjar en ny vana klockan åtta en måndagskväll? Det är ju rent onaturligt. Men från och med i morgon, jag vill inte vara elefant.

(Jaja, jag vet. Marken är alltid frusen för lata svin.)