torsdag, april 30, 2015

Ännu mer Vintern ra

Okej, jag hittar inte mina eller pojkarnas kläder mer än några enstaka artiklar som tvättas om och om igen. Det ouppackade är fortfarande i majoritet känns det som, trots intensivt arbete och god hjälp. Men för första gången på många år vet jag var min studentmössa är, för den såg jag nyss i en kartong som jag gläntade på för att leta efter andra, mer användbara plagg.

Nu står jag inför ett val. Ta mössan i handen när Utegångsfåret och jag åker ner till den belägrade staden och Engelska parken för att lyssna på finfin manskörssång (herrarna ur Uppsala domkyrkas gosskör) och sedan tvinga oss kvar i staden i väntan på treslaget för att kunna sätta denna mössa på skulten och ha den på när vi står och hänger utanför aulan och lyssnar till lite mer manskör, denna gång Orphei Drängar? Eller strunta i mössan, nöja oss med med våra favoritkillars sång i parken och sedan ta oss hem igen?

Å, jag vet inte. Ärligt talat är det inget roligt att ta på mössan ensam, så jag tror mössan får ligga kvar i kartongen. Dessutom var den aningen för liten redan när det begav sig, jag ägnade inte inprovningen av mössan särskilt stor uppmärksamhet. De få gånger jag har varit med vid mösspåtagningen i Carolinabacken har det känts som jag satt på mig en gammaldags lokförarmössa. Den liksom glider uppåt och ser ut som den står för sig själv ovanför luggen.

Nä. Det får bli utan mössa även detta år. Jag kan gona mig i känslan av att jag vet var den är, i alla fall.

Inga kommentarer: