måndag, september 19, 2016

Språkligheter

Har tänkt mer på det där med transkribering. Kanske är det något jag själv skulle försöka mig på? Allt med språk är ju per definition roligt, tycker jag. Vill säga, så länge jag inte måste lära mig något i tid för en tentamen eller något sådant (se en äcklig liten rest om ungefär 3 poäng grekiska D1) för då slår min inre idiotspärr till direkt. Den spärr som aktiveras så fort något jag tycker mycket om att göra plötsligt är något jag förväntas göra. Det är fruktansvärt opraktiskt att vara sådan.

Hur som helst funderar jag vidare och blev lite mer inspirerad när jag läste det här blogginlägget: 7 saker som gör dig till en skicklig transkriberare. Det som talar emot att jag försöker mig på den branschen är att jag inte spelar fiol. Sång, piano och orgel är mina grenar.