torsdag, februari 09, 2017

Nån måste göra jobbet

Två badrum har vi. Det ena liksom bara blev det som två av pojkarna använder mest, och det andra är där jag har tandborste och, som Utegångsfåret sa, "ett palats av skönhetsprodukter". Det innebär att jag inte har koll på hur det ser ut i andra badrummet och slött antagit att killarna sköter det. För tre veckor sedan insåg jag mitt misstag. Jag gjorde då som varje passiv-aggressiv tonårsförälder skulle göra; jag ställde toalettrengöringsredskap på toalettsitsen och skrev en ironisk lapp.

Som genom ett trollslag slutade det badrummet att användas. Skitungar.

Jag skrev en tydligare lapp och fick klorna i en av ynglingarna som vagt hänvisade till att han inte använder det badrummet lika mycket, och eftersom jag varit sjuk å svag och gossen dragit ett stort lass hemma för att hjälpa mig lät jag udda vara jämnt. Men nu har jag till sist outsourcat jobbet till minstingen. Han kämpar på bra med att rensa duschsilen. Livslärdom som är bra att ha innan man flyttar hemifrån en dag.